Honda 400 V4 - Straatracers
NC30 NC35 (RC30 RC45 NR750)

                  NIEUW

Schuurvondst VFR 750R RC30

     zie pagina RC30 RC45

 

          400 V4

      Verzameling

    VFR 400R NC30

    RVF 400R NC35

 

 

RVF NC35 collectie feb. 2013

Toen het plan ontstond om m'n eerste RVF om te bouwen tot racer, ben ik meteen gaan zoeken naar aan andere RVF 400. En het geluk bij het zoeken straalde me toe. Op één of ander clubforum werd het fietsje aangeboden: de eigenaresse wilde zwaarder!!!!

2004: km stand bij aankoop: 4600. Nu 2013: 6000 km. Was met 500 km uit Japan gehaald. Meteen afspraak gemaakt om te kijken en te rijden. Een juweeltje: alles gewoon nieuw, nieuw en nog eens nieuw. Originele banden (uiteraard inmiddels vervangen)  en kettingset. Meteen gekocht. Week later opgehaald. De linker NC35 is het RT model, de rechter het RR model.

 

Een schitterende smalle diameter J&S cabondemper. Nederlands fabricaat. Super sound. Merk bestaat helaas niet meer.

Zo vind je ze niet meer. Of toch wel........... Zie verderop.

Tja, en dan is het 2004. In een plaatselijk handje-contantje-krantje staat weer  een RVF 400R. Na een paar maanden staat de motor er nog steeds. Er nu maar eens op af. De eigenaar vroeg werkelijk een bodemprijs en als ik  dan (als goed onderhandelaar) ook nog de prijs flink naar beneden weet te krijgen  ben ik zomaar in het bezit van m'n derde RVF en begint het museumpje al aardig vorm te krijgen.

Geen originele uitlaat, maar die zat er gelukkig wel bij.

 

In 2012 mee op vakantie geweest naar de Franse Alpen.

Onderweg een RC 45 ontmoet.

 

Tja, en toen werd het eind 2011. Iemand had een RVF 400R met 8000 km op de teller te koop.  mmm,  er op af. Werkelijk ook helemaal nieuw en origineel. (op de staalomvlochten remleidingen na). Geen enkel krasje en loopt motorisch onvoorstelbaar mooi. Ik heb er op dit moment geen betere foto's van, die komen wel.

Tijd voor een betere foto van de laatste RVF.

April 2013. De RVF na anderhalf jaar stilstand uit de verpakking gehaald.

Een vorkpoot lekte en bij aankoop zat er een putje in het balhoofd. Tijd om te herstellen.

Speciaal gereedschap voor het balhoofd.

Vorkpoten nieuwe keerringen en olie.

Klaar om gestart te worden.

Loopt als een zonnetje. Echt perfect. Is gewoon nieuw. 8000 km!!!  Ook deze kan in mijn 400V4- museum.

http://www.youtube.com/watch?v=XRAY36PD83I

 

 

 

 

 

Reacties

L Huizing op 08-08-2015 20:43

Ik wil echt graag ook een RVF 400 kopen straks voor mijn A2. Liever deze dan de VFR vanwege de betere vork die de RVF heeft. maar als ik dit zo zie dan heb jij ze allemaal al gekocht!. Veel geluk er mee! Wees er maar trots op :)

Een uit de hand gelopen

schitterende

hobby