Honda 400 V4 - Straatracers
NC30 NC35 (RC30 RC45 NR750)

                  NIEUW

Schuurvondst VFR 750R RC30

     zie pagina RC30 RC45

 NC30 NC35 meeting 2018

 zie pagina NC30 NC35

Vervanging lagers excentrische achteras NC30

Pagina NC30 NC35

          400 V4

      Verzameling

    VFR 400R NC30

    RVF 400R NC35

 

 

2x 250. feb.2013

 

 

 

Naast passie voor V4 is er vorig jaar nog een passie bijgekomen: de gillende CBR 250RR 4 in lijn blokjes van Honda. Draaien ruim 18000 RPM. In Nederland staan er slechts 16 op kenteken. Ook deze blokjes hebben tandwiel aangedreven nokkenassen. Geweldige techniek.

 

Ik vond er één in Duitsland en later nog één in ons eigen land. Dit alles binnen een week tijd. Op de één of andere manier vind ik altijd motorfietsjes met zeer weinig kilometers. De Duitse MC 22 had precies 3948 km op de teller (nu nog steeds) en had nog de originele banden. Nu een setje pirelli's.

De andere CBR 250RR heeft 15000 km op de teller staan en staat op BT 090. Gelukkig beide wielen 17 inch.

Hier de beide fietsjes. Links de Duitse. (inmiddels op kenteken):

Met de Duitse is hier nog geen meter gereden. De carburateurs moeten worden gereinigd en de zaak moet afgesteld.

Bij het andere exemplaar is dat direct  hier al gedaan. Hij loopt (lees: gilt) als een zonnetje.

Gewoon helemaal nieuw!!!!. Net geen 4000 km!!!!

Gezellig bij elkaar; even posen.

 

Wel lekte een vorkpoot. Dus maar meteen op de operatietafel.

In Ierland een tank gekocht en in China een kuipset. En zo de Nederlandse MC22 voorzien van een race-uiterlijk voor Assen.

 

Meteen ook maar de voorvering aangepakt en nieuwe (Chinese) wave-schijfjes. Ook staal omvlochten remleiding (Hel) gemonteerd. De remklauwen zijn eenvoudig: 2 zuigertjes. Ook deze klauwen zijn volledig uit elkaar geweest en voorzien van nieuwe rubbers.   Met deze remschijfjes en de Dunlopad race-remblokken remt dit enorm. Alles is echt klein aan dit prachtige fietsje. Volgetankt: 157 kg. 45 PK.

En dit is dan het uiteindelijke resultaat. De originele delen en de tank liggen veilig op zolder.

 Inmiddels al meerdere keren op Assen genoten. Werkelijk een heerlijk fietsje met een enorme snelheidsbeleving.

Op de landelijke motordagen 2013 ben ik in ieder geval met deze machine één dag op Assen. De andere dag de RVF-Racer.

 

Hier een ander filmpje over een CBR 250RR met prachtig F1 geluid

http://www.youtube.com/watch?v=ctf-CFOJn2w

 

 

 

 

 

Een uit de hand gelopen

schitterende

hobby