Belgische NC 30 onder het mes.
Al snel kwam de bruchte VFR/RVF kwaal aan het licht.
Verbrande dynamo.
Kleppen van de achterste cilinders inmiddels gesteld. 5 van de 8 stonden te strak.
Kan de komende jaren gesloten blijven!!!
Voorvork inmiddels gedemonteerd en wordt compleet gereviseerd en krijgt hier ter plekke een Wilbers binnenwerk.
Ook de remklauwen gaan volledig uit elkaar en krijgen alle nieuwe noodzakelijke rubbers. Het fijne gereedschap is een genot. Straks geen slepende remmen meer. Ook worden Hel leidingen gemonteerd. Voor en achter. De leidingen zijn tenslotte wel ruim 23 jaar oud. Alle delen eerst ultrasoon reinigen.
Schoon. Voor en na de ultrasoon.
Gereviseerd.
Bij cilinder 2 en 4 ook de kleppen gesteld. 2 inlaatkleppen stondern wel erg strak. Alles weer dicht.
Carbs weer schoon en sproeierbezetting aangepast.
Nieuwe carbrubbers en een dikkere vacuumslang.
Meteen ook maar de achterklauw.
Nieuwe kettingset. Met de speciale Honda tool perfect geklonken. Veiligheid boven alles.
Nieuwe dynamo gemonteerd.
En de NC 30 draait weer mooi rond. http://www.youtube.com/watch?v=Frt7x-mNIsE
Binnenkort meer.