Deze verpekelde RVF was in eerste instantie aangeschaft om de gecrashte RVF ( zie artikel in de lijst rechts) van onderdelen te voorzien.
Maar ik heb toch besloten om ook dit fietsje weer volledig op te bouwen en super netjes te maken.
Eerst wat pekelfoto's:
Achterframe wordt gestraald en gespoten:
Het lijkt een ramp, maar veel WD40 en een borsteltje en het ziet er straks weer netjes uit.
Carburateurs één grote bende:
Maar geen nood. Eerst in de ontvetterbak. Daarna volledig uit elkaar en lekker in bad stoppen. In de supergrote Ultrasoon bak. Dit keer was één behandeling niet voldoende. En dat geeft dit als uiteindelijk resultaat. Gelukkig was de binnenzijde redelijk schoon en zaten de vlotternaalden niet vast.
Hier word ik heel blij van: gewoon weer helemaal fabrieksnieuw. SUPER!!! Heb alleen de chokestrips moeten schuren en spuiten.
Kleppen stellen.Eerst voorzijde ontmantelen.
Radiateurs erg slecht; worden vervangen door nieuwe exemplaren.
Kleppen staan weer keurig op de juiste waarde.
Kleppendeksels ook ultrasoon gereinigd.
Keerringen lek. Vorkpoten gaan volledig uit elkaar en worden voorzien van nieuwe geleidingsbussen en keerringen.
Achterbrug weer bijna als nieuw.
Achterklauw niet meer te redden.
Ander exemplaar is al ultrasoon gereinigd en krijgt alle rubbers nieuw.
Voorvorken compleet gereviseerd.
Schokdemper achter in vreselijke staat.
Gelukkig een fraaie vervanger gevonden.
Alle naaldlagers nagekeken en van vet voorzien.
Alles klaar voor montage. Bottom link wordt nog gespoten.
Inmiddels voorvork en voorwiel weer ingebouwd.
De nieuwe achterschokdemper geplaatst. Eerst nog wat spuitwerk
Meteen de achterzijde opgehoogd. 2 x 3 mm plaatjes onder het T-stuk zorgen achter voor een verhoging van 18 mm. Linkverhouding 1:3!!. Geeft super flitsend stuurgedrag.
wordt vervolgd.
Reacties
Hallo Roel,
Beste pekel motor zeg & wat wat maak je er weer srak werk van!
Wordt vast weer een mooie bike als NIEUW!
Petje af!
Gr Marc Wörner
Verheul leathers, Vroomshoop